Eerste dag - Naar Dieppe (Frankrijk) - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van Hans van Engelen Tiny Heesen - WaarBenJij.nu Eerste dag - Naar Dieppe (Frankrijk) - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van Hans van Engelen Tiny Heesen - WaarBenJij.nu

Eerste dag - Naar Dieppe (Frankrijk)

Door: TinyenHansopdemotor

Blijf op de hoogte en volg Hans van Engelen

02 April 2012 | Frankrijk, Dieppe

Om 08:00 vertrok Tiny in Oss en 0m 09:00 hadden we in Veghel afscheid genomen en was Europe 2012 gestart. Het was koud, maar de start vlotte goed, om 10:00 uur hadden we Antwerpen gepasseerd en iets over 11 uur zagen we de Noordzee vanuit de kust bij Knokke-Heist. Zonder te haasten was België om half twee gepasseerd, ondertussen had de zon zich laten zien en werd het aangenamer, tijd voor een broodje met koffie. De Belgische én Franse kust zijn mooi vol met windmolens. Onderweg zijn we in Frankrijk de rivier L'Aa tegengekomen. Als dit dezelfde Aa is als die door Brabant stroomt, zitten we nu al aan de Franse rivier-AA.
Na wat zoeken omdat allebei de Tommen het adres niet precies goed hadden arriveerde we om 17:00 op camping Le Marqueval in Dieppe. De tent stond binnen een uur.
In een restaurantje aan de Franse kust hebben we een paar blonde (Leffe) weggewerkt met een witte vis (ras konden we niet vertalen , maar wit was ie).
Nou voor het eerst samen in een tentje. Het was koud, maar met een muur aan bagage en motorkleren tussen ons in konden we niet tegen elkaar kruipen.

• 03 April 2012 - 19:28

Henk Zwerver:

Moest nog wel even aan jullie denken toen het ijs hier op de ramen stond. Fijn dat jullie op tijd zijn aangekomen en de Leffe je lekker hebt laten smaken. Foto in Dieppe zit er best wel zonnig uit en aan de lichte vestjes te zien hebben zijn jullie keurig begonnen met het Safety Moment. Verder niet teveel aan MSD denken hoor !

• 04 April 2012 - 07:28

Rikie Beekmans:

Fijn dat jullie het goede weer tegemoet zijn gereden. Laat de gedachten blijven in het hier en nu en geniet.goede reis.

• 04 April 2012 - 14:34

Erwin:

Na een paar blonde Leffe, is bij mij de kennis van de Franse taal ook veeeel minder...
    Wij zijn nu op vakantie in het mooie Nederland en ga vanavond eens zien of het Kanon van Grolsch hetzelfde effect heeft...

Groetjes

Erwin

• 06 April 2012 - 15:36

Benedetto En Desiree:

Hee Hans,

Leuk om je zo te volgen, mooie foto's en een hele fijne en veilige reis.